Alle categorieen

Klantenservice

Bij Woodmate kun je eenvoudig hieronder een afspraak inplannen. Wij adviseren en informeren u over alle mogelijkheden en bieden u passend advies met betrekking tot uw persoonlijke situatie.

Of neem eenvoudig contact op

* Verplichte velden

Welkom bij de klantenservice van Woodmate

 

U kunt ons bereiken per: 

Telefoon of whats'app: 085-0609085

Mail:  [email protected]

Tijdens openingstijden ontvangt u binnen 2 uur reactie van ons terug. 

Bezoekadres: Anthonie Fokkerstraat 61-P, 3772 MP te Barneveld

Vestigingsadres: van Hamallaan 18, 3927 DH te Renswoude

KvK-nummer: 78678935

BTW-nummer: NL003365005B77

Verruimde openingstijden telefonische helpdesk hoogseizoen

De openingstijden van onze telefonische helpdesk zijn:

Maandag t/m vrijdag: 08.00 - 21.00 uur

Zaterdag: 8.00 - 17.00 uur

Zondag zijn wij gesloten.

 

Klachtenprocedure

Wij streven naar 100% klanttevredenheid. Ben je niet tevreden over een product of ontbreken er artikelen in de geleverde bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zoeken dan samen naar een passende oplossing.

 

Kwaliteitsgarantievoorwaarden Woodmate

Onze prijzen en omschrijvingen zijn te allen tijde onder voorbehoud van zet- en drukfouten.

 

Bij Woodmate streven wij naar 100% klanttevredenheid en kwaliteit. Al onze producten voldoen daarom aan de hoogste kwaliteitseisen en bekende houtkeurmerken: KOMO, PEFC en EUTR.

 

Het kan voorkomen dat er een probleem met een product is. Dat is voor u als klant heel vervelend. Voor die situaties zijn onderstaande garantievoorwaarden bedoeld. De fabrieksgarantie en de door ons extra aangegeven garantie doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

 

Wij verzoeken u een gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken via e-mail.

 

Neem bij een klacht of probleem altijd contact op met Woodmate. Onze contactgegevens vindt u onderaan dit document en op onze website www.woodmate.nl.  Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen.

 

Garantietermijn

Op alle producten van Woodmate zit naast de standaard fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie. Deze wettelijke garantie houdt in dat een product moet doen wat een consument er in redelijkheid van mag verwachten.

 

In de wet staan geen vaste garantietermijnen. Het ene product gaat namelijk langer mee, dan het andere product. Zonder problemen moet een product in elk geval voor een bepaalde tijd gebruikt kunnen worden. Hoe lang dat is, dat verschilt per product.

 

Woodmate doet hier niet moeilijk over. Onze garantievoorwaarden zijn daarom ruim, zodat u er zeker van bent dat u van uw product kunt genieten.

 

Ons advies is om het hout na levering meteen te verwerken of zo snel als mogelijk. Slaat u het hout op, waarbij het aan regen of zon wordt blootgesteld, dan bestaat de mogelijkheid dat het hout gaat werken en bijvoorbeeld krom trekt. Het is daarom raadzaam om het bij niet tijdige verwerking het hout af te dekken met een afdekzeil en op balken te leggen.

 

Op al onze producten bieden wij daarom vanaf de dag van levering 6 maanden garantie, maar in veel gevallen zelfs nog veel langer (ook als de wettelijke garantie korter is). Om aanspraak op deze garantie te maken gelden er echter wel voorwaarden.

 

Uw garantie behoudt u door uitsluitend materialen van Woodmate te gebruiken bij uw projecten (zoals bijvoorbeeld: overkappingen, blokhutten en schuttingen).

 

Voor de volgende producten gelden onze langere garantietermijnen, tenzij er sprake is van uitsluitingen, zoals hieronder beschreven.

 

Bouwwerken

Overkappingen

2 jaar

Veranda’s

2 jaar

Kapschuren

2 jaar

Tuinhuizen

2 jaar

Blokhutten

2 jaar

Carports

2 jaar

 

Materialen

Geïmpregneerd hout

3 jaar

Onbehandeld hout

1 jaar

Betonpalen en betonplaten

3 jaar

Ijzerwaren

1 jaar

Dakbeschot

3 jaar

Isolatiematerialen

2 jaar

Lichtkoepels

2 jaar

 

U kan een beroep doen op garantie bij Woodmate, door defecten schriftelijk te melden. U dient dan tevens te vermelden dat dit defect binnen de garantietermijn is gemeld en dient een kopie van het aankoopbewijs toe te voegen. De melding dient binnen de garantietermijn van Woodmate te zijn ontvangen.

 

Voorwaarden voor deze kwaliteitsgarantie

Als vastgesteld is dat producten binnen de garantievoorwaarden vallen, zal Woodmate kosteloos de betreffende onderdelen leveren wanneer gebleken is dat het onderdeel niet goed is gefabriceerd. Dit geldt alleen als Woodmate de melding van het defect binnen de garantietermijn van Woodmate heeft ontvangen. Woodmate heeft de keuze om het defecte onderdeel te repareren of onderdelen te vervangen. Bij tijdige melding van een gegronde klacht worden vracht- en verpakkingskosten en onderdelen niet doorberekend. Geen aanspraak kan verleend worden op garantie als het product verkeerd is gemonteerd/gerepareerd, geplaatst is op een verkeerde fundering of de fundering ontbreekt, geen goed onderhoud of gebruik is gemaakt van een verkeerd onderhoudsmiddel.

Het mag niet gaan om problemen die veroorzaak zijn door oorzaken van buitenaf, maar om problemen van het product zelf. Op onderhouds- en verflagen kan geen garantie worden gegeven.

 

Is het desbetreffende product niet meer leverbaar, dan zal Woodmate u een vervangend product aanbieden van het zelfde type en dezelfde uitvoering. Zoveel als mogelijk gelijkwaardig.

 

Deze aanvullende kwaliteitsgarantievoorwaarden zijn echter niet van toepassing op onderstaande.

 

Uitgesloten van garantie zijn:

  1. Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.
  2. Problemen die zijn ontstaan door de natuureigenschappen van hout. Hout is onderhevig aan weersinvloeden en kan daardoor verkleuring, scheuren, barsten en kwasten vertonen. Hout is en blijft een natuurproduct. Hout krimpt bij zonnig weer in de richting van de jaarringen. Barstvorming is dus heel normaal en heeft niets met de kwaliteit van het hout te maken. Vooral bij houten staanders kunnen in de zomer flinke scheuren ontstaan. Kleurverschil of vergrijzing kan geen reden tot reclamatie zijn. Wilt u dit niet, dan kunt u beter geen natuurproducten kopen en voor bijvoorbeeld een aluminium overkapping kiezen. Woodmate verwijst u in dit verband ook graag naar onze pagina over de natuurlijke werking van hout.
  3. Niet voldoende ventileren van het hout.
  4. Als het probleem niet tijdig wordt doorgegeven.
  5. Producten in de sale.
  6. Afwijkingen in kleur ten opzichte van foto’s.
  7. Wijzigen die u zelf aanbrengt zonder overleg met Woodmate.
  8. Met betrekking tot berekeningen van draagconstructies bent u ten allen tijde zelf verantwoordelijk.
  9. Schade als gevolg van verzakking (ook na een aantal jaren) door geen fundering of onjuiste fundering toe te passen valt niet onder de garantie. U kunt dit voorkomen door uw gemeente of een bodemspecialist te raadplegen voordat u aan uw project begint.
  10. Schade die ontstaan is door het afgeven van nieuw of net behandeld hout.
  11. Onjuiste montage, installatie of constructie van (delen) het product.
  12. Beschadigingen die ontstaan zijn tijdens de montage.
  13. Beschadigingen die zijn ontstaan na aflevering en niet ontstaan zijn door het product zelf.
  14. Schade ontstaan door overmacht.
  15. Schade ontstaan door verkeerd of te weinig onderhoud of gebruik van verkeerde reinigingsmiddelen.
  16. Schade ontstaan door verkeerde of overmatige belasting of oneigenlijk gebruik van het product.
  17. Als schade verzekerd is door een inboedel of opstalverzekering.
  18. Krassen, schrammen en deuken op/in het product.
  19. Glasbreuk of krassen op het glas.
  20. Gebreken en fouten als gevolg van ondeskundig, onzorgvuldig of onjuist gebruik.
  21. Bij gebreken die de werking of waarde van het product maar beperkt beïnvloeden.
  22. Bij natuurlijke gebruikersslijtage.
  23. Kwetsbare en breekbare onderdelen zoals glas, dakkoepels.
  24. Kunststof en rubber producten en onderdelen.
  25. De juiste verwerking van hout voorkomt vroegtijdige problemen.
  26. Uw garantietermijn gaat in op de dag van aankoop. Uw factuur dient u te bewaren. Kosten van montage, demontage of bijkomende kosten worden niet door Woodmate vergoed.

 

Contactgegevens Woodmate

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur op 085-0609085.

U kunt ons ook bereiken via email: [email protected]

Wij staan altijd voor je klaar!

Heb je hulp nodig of ben je zoek naar maatwerk? Neem dan contact met op met je rolmaatje.

Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »